Apa nak jadi?

Assalamualaikum..

Rasanya ni kali kedua aku post entry title apa nak jadi kan? Sebabnya title ni je la yang sesuai dengan apa yang aku nak kongsi hari ni. Mesti ramai dah tengok video budak kurang cerdik yang berlagak hero tu kt FB kan. Ala yang buli ketua tingkatan tu. Menyirap jugak darah aku tengok video tu. Kalau la adik aku yang terlibat masa tu, aku dah benam dah kepala dia dalam air. Bak kata owang dulu "kecik-kecik tak nak mampos dah besar menyusahkan owang lain". Apa yang kau dapat dik oi bila kau buat macam tu? Dah la buat benda salah lepas tu dengan besar hati tunjuk dekat 1 dunia. Kau nak tunjuk apa? Tunjuk kau tu hebat sangat boleh belasah owang? Ke kau nak glamor? Apa kau pikir pengarah filem tengok video tu terus ambek kau berlakon dalam cerita juvana ke? Mak bapak hantar kau pergi sekolah tuntut ilmu der. Kalau kau buat kerja macam ni sia-sia je la pengorbanan mak bapak kau. Apa nak jadi dik oi!!!




This is YOU!

3 comments:

  1. dah tersebar luas video tu. Kids nowadays.

    ReplyDelete
  2. kannnn...apa la nak jadi dengan budak2 skrg ni.

    ReplyDelete
  3. semakin kurang nilai akhlak dlm diri

    ReplyDelete