SENYUM LA... ^_^


Motif letak pic ni sebab pic ni je yang over senyum..heheheh. Sorry wani, aku guna pic ang. Actually, selama aku kenal dia, dia x kedekut dengan senyuman (jangan ang kembang sudah la wani...hahah)


Kali ni aku x nak cakap pasal test, 3 stooges, makan or what else. Aku nak cakap pasal SENYUM. Sila baca entry ni dalam keadaan tersenyum ok...hahahah. Cramp la muscle kalau macam 2. Aku bab2 senyum aku suka sebab tandanya hati kita tengah senang n senyum boleh jadi ubat duka. 

Walaupun kita dalam keadaan susah or stress....dengan senyuman orang x tau pun masalah kita n secara perlahan-lahan kita lupa sekejap masalah kita 2. Aku x maksudkan yang kita boleh selesaikan masalah kita dengan senyum ok. Senyuman jadi pengubat la lebih kurang. TAPI kan...senyum kena la bertempat. Bukan sepanjang masa kita senyum...nanti orang cakap kita x betul pulak. Hahaha. Bertempat macam mana?? Nanti aku terang kan dekat bawah.


Senyum bertempat ni maksud aku macam......
  • bila kita berselisih pandang dengan orang yang kita x kenal or yang kita kenal.
  • bila kita dah ucapkan terima kasih atas bantuan orang lain.

Bila kita senyum x rugi apa2 pun..bak kata lecturer aku dulu "x jatuh pun duit 20sen dalam poket awak 2". Maknanya senyum dengan seikhlas hati. Senyum itukan satu sedekah..dapat pahala lagi. 

Yang buat aku GERAM kan....bila kita dah senyum tapi x berbalas pun. Dibalas dengan jelingan tajam ada la. Aku x kesah la asalkan aku senyum dekat dia dengan ikhlas. TAPI aku pelik kenapa mesti macam 2???? Dia nampak kita senyum dekat dia...tapi dia buat bodoh je. Ramai sangat aku jumpa insan yang macam ni dekat kampus ada, dekat luar ada. Yang dekat luar 2 x kesah sangat sebab dia ingatkan kita senyum dengan orang lain. Tapi yang dalam kampus ni aku pelik....nak2 lagi dengan senior n junior. PELIK SUNGGUH. Susah sangat ke nak senyum??? Pening aku fikirkannya. 



Walaupun pok cik ni dah tua n gigi pun tinggal beberapa batang je TAPI still SENYUM lagi tau. X malu pun dengan gigi dia 2. Yang kowang2 ada gigi cantik n putih pun X NAK SENYUM KENAPA? Muscle dekat muka 2 paralyzed eh???





Haaa...baby yang baru lahir ni pun dah PANDAI SENYUM. Yang kowang2 dah lama hidup dekat muka bumi ni X PANDAI2 LAGI KE NAK SENYUM????? Nak aku ajar?? Meh sini meh.



X susah pun nak senyum...tapi aku x nafikan memang kita x perasan bila orang senyum dengan kita. Dan orang yang senyum 2 akan anggap kita tengah penat atau fikir banyak benda sampai x perasan. TAPI..adakah setiap hari kita x perasan??? Jawapannya ada pada diri kowang. Manusia memang banyak kelemahan so kita x boleh la nak expect semua PERFECT kan???


SO.....SENYUM SELALU Ok!!! 


p/s: entry ini tidak ditujukan kepada sesiapa. Ianya cuma sekadar hasil PEMERHATIAN aku.


sekian...till the next entry
assalamualaikum (=

2 comments:

  1. wah!cumelnye...sape tuh???haha
    no hal lah dear..:))
    senyum ok???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum.. Hai. Saya berminat nak mngenali diri awak

      Delete