Sekadar pendapat

Assalamualaikum, banyak dah aku baca post2 dekat facebook pasal Hari Belia Negara dekat Putrajaya dan kebanyakannya post2 yang negatif la, yang menghina, mencaci pun ada dan banyak lagi la. Bagi pendapat aku, program tu ada baiknya dan ada buruknya. Walaupun aku tak pergi tapi cuma dapat tahu dari kawan-kawan facebook yang dah pergi, agak seronok jugak la dan banyak aktivi yang berfaedah. Aku juga dapat tahu ada sesi interbiu kerja dekat sana, dan kalau aku dah habis belajar confirm2 aku pun pergi interbiu sekali kah3. Sekarang bukan senang nak cari kerja wei nak-nak lagi kalau pointer tu cukup-cukup makan je, silap-silap aku ni kalau lepas grad tak jadi physiotherapist kot..hahah. Tapi memang aku dah ada perancangan dah lepas habis diploma ni...tunggu masa je la. 

Berbalik pada cerita tadi, silapnya program ni ialah pergaulan antara lelaki dan perempuan yang owang-owang dok heboh bukan muhrim semua bagai TAPI bagi aku tak salah kalau kita nak bergaul tapi biarlah berbatas dan lagi satu yang pergi program tu semua bukan budak kecik, dah nama pun belia mestilah dah ada akal untuk berfikir mana baik dan mana buruk. So, ianya bergantung pada niat jugak, kalau niat kau nak enjoy, nak usha awek atau balak, atau memang nak menggatal memang wajib la kena lempang free dengan aku (tak pasal-pasal aku yang nak lempang pahal). Tak dinafikan memang kebanyakan ini la tujuan diowang pergi sana. Secara tak langsung dah mencemarkan nama baik program. 

Lagi satu pasal K-POP tu. Aku pun minat k-pop juga tapi tak la obses macam sesetengah owang yang dok terpekik terlolong bila nampak artis korea dan sanggup pergi tunggu dekat KLIA tu. Fuhhh dasyat gilerrr...besar komitmen diowang. Tapi rasanya diowang salah jemput artis korea tu, kalau diowang jemput SNSD ke Suju ke B2ST ke 2NE1 ke kannnnn???? Mesti la owang tak hentam macam laaa ni....hahah. Giler demand aku, artis yang gempak-gempak je nak kan. Hahaa...aku rasa diowang jemput dal shabet, u-kiss dan teen top mesti sebab kurang sikit bajet keluar kan, kah3. Dal shabet tak pernah datang Malaysia eh?? They should know about our country before come here. Hey, 4minute datang Malaysia pun pakai sopan kot sebab diowang prepare and learn about our country before datang la. Adoiiii...dal shabet2, lepas ni kalau nak datang Malaysia pakai yang sopan-sopan ok. 

Bila artis korea datang pakai seksi bising tapi bila ramai owang MELAYU telanjang depan webcam, tak ramai yang tegur pun (owang-owang yang dok chat dengan dia). Nak tau sebab apa?? Sebab dia pun sekali dok layan dan tak ada owang nampak pun. Tak tahu malu betul. Kalau aku dekat dengan owang-owang macam tu, memang aku potong bagi anjing makan. Hambek kau, padan muka kau! hua3. Yelah, menyampah giler kot aku dengan manusia-manusia macam ni. Kalau kowang yang kaki chatting je paham perasaan aku ni. 

Macam-macam pendapat aku bagi dah..disebabkan aku belum cukup umur untuk mengundi jadi aku memerhati saja la tapi tak bermakna aku takut nak bersuara. Aku bersyukur dengan kehidupan aku sekarang dengan rezeki yang ALLAH swt bagi. One more thing, wish me luck for my last journey Insya ALLAH, in this diploma in physiotherapy..and my friends too ok. 

thank you for reading my blog and please support english, Oh My English! It doesn't mean I'm not proud to speak bahasa Malaysia ok. 

till the next entry 
assalamualaikum =)