Ayah turunkan ilmu....

Assalamualaikum..hye. Semalam ayah turunkan ilmu memasak dekat aku. Menu agak simple...tapi first time aku buat sendiri, kelam kabut jugak dapur jadinya. Ayah cuma bagi arahan sambil main game....ada ke patut??? Nak tau menu apa??? Jeng3...chicken chop je. Walaupun black pepper sauce a little bit salty...tak pe boleh modified. heheh. 













Serius wei...kalau kowang buat sendiri lagi jimat. Dengan bermodalkan RM50+ aku dapat buat 11 pinggan tau. If kowang beli dah RM10+ sepinggan kan. Tapi x ada la sampai 11 pinggan aku masak malam tadi...ada la dalam 7 pinggan. Selebihnya simpan le...masak lain kali. Dan lagi satu nak cepat siap kerja ayah pun bawak  aku pergi kedai frozen food..dekat situ jual macam2 frozen food and the ingredients for cooking. Harga pun murah...Ayam pun dah siap buang tulang semua,,,aku just basuh je. Ok la...lepas ni kalau teringin nak makan chicken chop boleh la masak sendiri...heheh. Next time, nak minta ayah ajar masak sizzling mee pulak la...heheh.




till the next entry
assalamualaikum =)




No comments:

Post a Comment